Medlem af Dansk Kørelærer Union

Eksisteret siden 2015

Bliv kørelærer - tag vores kørelæreruddannelse

Hos Serenas Køreskole tilbyder vi en professionel kørelæreruddannelse. Uddannelsen består af to dele, som vil blive uddybet nedenfor.

Vi har en spændende og anderledes kørelæreruddannelse til dig – og vi står klar til at hjælpe dig med spørgsmål og andet. Det er en vigtig forudsætning, at man elsker at køre bil og har tålmodighed overfor eleverne.

Vores elever kommer fra hele Sydfyn, heriblandt Rudkøbing, Svendborg og Ærø

​Adgangskrav til kørelæreruddannelse

Der er nogle specifikke krav, som du skal opfylde, før du kan starte på vores uddannelse til kørelærer:

• Være fyldt 24 år (inden forprøve)
  • Have kørekort til A, B, C, CE
  • 120 timers pædagogisk kursus (AVG)
  • Ikke have været frakendt kørekortet de seneste 2 år
  • Ikke være straffet efter straffelovens §78 stk. 2

Første del:

Første del er den teoretiske del, hvor du skal lære om udarbejdelsen af undervisningsplan og diverse undervisningsmateriale samt kørekortbekendtgørelsen og færdselsloven. Alt dette er inkluderet i teoriundervisningen.

Denne del afsluttes med en forprøve på den teoretiske del, som skal bestås, før du kan komme videre til anden del af vores kørelæreruddannelse.​

Anden del:

Anden del består af videreformidling af det, du har lært i første del. Det vil sige, at du nu skal øve dig i at formidle din viden videre til dine kommende elever. Det samme sker ved praksis, hvor du skal begynde at bruge det teoretiske, du har lært i første del – på nogle rigtige elever.

Denne del, og dermed uddannelsen, slutter med den endelige prøve, hvor du skal kunne redegøre for alt det, du har lært. Både gennem vores tid sammen, men lige så meget for det, du har lært på det pædagogiske kursus, som man skal have gennemgået før vores møde.

Bliv kørelærer, så du kan give andre et godt forløb, hvor de lærer om teori og praksis.

Hvad koster uddannelse til kørelærer?

Vores uddannelse til kørelærer koster 60.000 kr. Derudover skal du regne med en pris på cirka 20.000 kr. for det 120 timers Almene Voksen Pædagogiske forløb (avg), hvis du ikke har det i forvejen. Bliv kørelærer i dag! Uddannelse til kørelærer er en fornuftig efteruddannelse og en økonomisk investering i dit fremtidige arbejdsliv.

Tilmeld dig holdstart her – og bliv kørelærer!

Har dette givet anledning til spørgsmål, eller er du nysgerrig efter at høre mere om uddannelsen, priser eller andet, er du meget velkommen til at kontakte os.

​Vi glæder os til at hjælpe dig!

Kontakt Serenas Køreskole

Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere om, hvad vi kan gøre for dig.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Det siger eleverne

​Frederik Krath Nielsen​

"Jeg har haft en yderst god oplevelse hos Erling og Kasper – far og søn. Rimelig pris, god undervisning og godt humør. Og alt det formåede Erling at give på trods af tidligere dårlige erfaringer.

Vi, min kæreste og jeg, fik ikke kørekort den gang vi var 18, og har selv måtte spare op til festen.

Jeg kom med en dårlig oplevelse fra et tidligere forløb hos en anden køreskole, hvor undervisning resulterede i hverken prøver eller et kort. Det blev aldrig gjort færdigt. Det kostede mig mange penge, og jeg var rent ud sagt forberedt på det værste.

Erling Serena fik pillet oplevelsen af mig i løbet af de første teorilektioner. Det var frisk, professionel, til tider dejlig underholdende undervisning.

Min kæreste og jeg fik begge vores kørekort i første forsøg – næsten fejlfri teoriprøve og ingen anmærkninger til køreprøven. Meget tilfreds 🙂"

Sofie Juhl Jensen

"Helt igennem fantastisk køreskole! Der bliver taget god hånd om hver elev. Kæmpe ros til Kasper for hans super gode pædagogiske evner samt hans humor der kunne lette humøret når man blev presset og nervøs. Jeg vil klart anbefale køreskolen til alle der overvejer at tage et kørekort. 😀"

Tore Liljegren

"Tak for al støtten og undervisning verdens bedste kørelærer 😀"

Basel Kamal

"Tak til lærerne Erling Serena god træning for mig 🙂"

Yasmin Fibiger Jensen

Fantastisk og god kørelære 😀

Julie Sølvberg Møller​

Erling du er simpelt hen en fantastisk kørelære! Ja, det har jo været en ren fornøjelse at tage kørekort ved dig 🙂

Chris Møller

"Endnu en dejlig dag hos Serenas Køreskole er overstået. Jeg bliver mere og mere tryg ved det hele, samtidigt krydret med Erlings eminente fortællestil, samt humor, gør det hele til en dejlig oplevelse. – skal du have kørekort, ung som gammel, så ta’ Erling 😀 😀 😀 😀"

Mark W. Halle

Mange tak til Erling Serena’s køreskole 😀 😀 Fyns bedste kørelærer, hvis ikke Danmarks bedste, pga. sit engagement og indlevelse i den enkelte elev 🙂 🙂 🙂 🙂

Benny Rehder

"Kan kun anbefale denne køreskole 🙂 jeg vil gerne takke dig Erling for din måde at takle mig på 😀 jeg er ikke nem, men du har gjort mig tryk ved dine køre timer 🙂 så mange mange tak for din tålmodighed 😀 og frem for alt din rolige person 😀 😀 …..

Benny fortsætter: det er bestemt mig der takker Erling for din tålmodighed og dit rolige sind 🙂 uden dig var det nok ikke gået helt så godt.. så rigtig mange tak 😀"

​Serenas Køreskole
​​på Facebook eller Youtube

Serenas Køreskole

Telefon: 8-20 (alle dage)

Køreskolen: når der er teori, eller efter aftale

Ferie lukket:

Fra d.9 til og med 18 april

Torvet 1, 5900 Rudkøbing

Klik her for rutevejledning

​CVR: 36321350

Vi er medlem af Dansk Kørelære Union

​Hvilket giver dig den optimal sikkerhed og klagemuligheder.